Op 16 maart 2022 kiest Gorinchem een nieuwe gemeenteraad. Wij zijn inmiddels begonnen met de voorbereidingen voor deze verkiezingen. In de komende raadsperiode willen we graag nog meer het verschil maken voor schone energie, groen in de stad, ruimte voor fietsers en armoedebestrijding. Wij vinden het belangrijk onze groene en linkse idealen uit te dragen op een praktische en meedenkende manier. GroenLinks wil daarom graag met een aansprekende, sterke en diverse kandidatenlijst meedoen aan de raadsverkiezingen.

Ben jij ons nieuwe raadslid?
GroenLinks is op zoek naar kandidaat-raadsleden die als echte volksvertegenwoordigers samen met de achterban en maatschappelijke organisaties onze ideeën in praktijk willen brengen en daar de nodige tijd en energie in willen steken. We zoeken mensen met een brede belangstelling voor wat er in de stad speelt en daarnaast kennis van specifieke onderwerpen hebben. We zijn op zoek naar kandidaten die GroenLinkse standpunten mondeling en op papier op een aansprekende en toegankelijke manier kunnen presenteren.

Waar moet je minimaal aan voldoen?

• Je bent lid van GroenLinks of bent bereid dat te worden;
  • Je woont in de gemeente Gorinchem;
  • Je kunt en wilt minimaal 4 uur per week besteden aan het GroenLinks-geluid in je eigen gemeente;
  • Je hebt zin om je in te zetten voor de partij op lokaal niveau.

Hoe meld je je aan?
Heb jij belangstelling om een onze kanidatenlijst te versterken? Meld je dan aan! Dit kun je doen door een mailtje te sturen naar onze afdeling: groenlinks.zho@gmail.com.

Vragen?
Als je meer informatie wilt over GroenLinks Gorinchem, of over het werk van een raadslid, neem dan contact op met ons raadslid, Rutger van Breemen , onze fractie-assistent Richard Bil, of met afdelingsvoorzitter Arjen Rijsdijk.