De fractie van GroenLinks Gorinchem gaat op 19 juni weer het “GroenLintje” uitreiken in Gorinchem. Deze onderscheiding is bestemd voor Gorinchemmers (particulieren, instellingen of bedrijven) die een positieve bijdrage leveren voor groen en milieu in de stad.

In Gorinchem zijn heel veel mensen die zich inzetten voor natuur, groen en milieu! GroenLinks maakt zich sterk voor een groenere gemeente en zet graag anderen die dat ook belangrijk vinden in het zonnetje. Daarom zoekt de partij weer genomineerden voor de zesde editie van het GroenLintje.

“Er zijn veel verschillende nominaties mogelijk. Je kunt denken aan mensen die elke week het zwerfvuil in hun straat opruimen,” vertelt fractievoorzitter Rutger van Breemen, “of mensen die vogelkastjes in de wijk ophangen. Ook bedrijven die zich inzetten voor een schoner milieu of Gorinchemmers die kinderen lesgeven over dieren en planten komen natuurlijk in aanmerking!” In voorgaande jaren ging het GroenLintje o.a. naar Bloemist Distel en Mirt, biologische winkel Puur, mevr. Susan Schuddeboom en mevr. Gerda Passe.

Door wie deze winnaars opgevolgd zullen worden is aan de Gorinchemmers. Net als voorgaande jaren wil GroenLinks elke Gorinchemmer de kans geven om iemand te nomineren voor deze prijs. De GroenLinks-fractie zal uit de ingezonden genomineerden de winnaar kiezen. De winnaar van het GroenLintje 2016 zal tijdens een feestelijke bijeenkomst op 19 juni een onderscheiding ontvangen.

Weet u iemand die een GroenLintje verdient? Dan hoort GroenLinks dit graag. Stuur dan een e-mail naar: r.v.breemen@gorinchem.nl. Nomineren kan tot 6 juni.