Lees hier het coalitieakkoord!

Na de gemeenteraadsverkiezingen van 19 maart heeft GroenLinks samen met SP, VVD, D66 en CU/SGP onderhandeld om tot een coalitieakkoord te komen voor de komende vier jaar. Afgelopen vrijdag is dit akkoord door de vijf fractievoorzitters gepresenteerd. De coalitie heeft haar akkoord de titel "Verbindend, Levendig, Zorgzaam" meegegeven.

Wij zijn trots op dit bereikte akkoord. We zijn dan ook blij dat de ledenvergadering van GroenLinks Gorinchem unaniem heeft ingestemd met het coalitieakkoord. Met het voorliggende akkoord kunnen we doorgaan op de ingezette weg naar een duurzaam Gorinchem, waarin gewerkt wordt aan levendigheid en aantrekkelijkheid van de stad en waar wordt gezorgd voor iedereen die het zelf om welke reden dan ook even niet meer redt.

Het coalitieakkoord zal op 22 mei door de gemeenteraad behandeld worden. Namens GroenLinks zal Arjen Rijsdijk wederom wethouder worden; zijn benoeming vindt ook op 22 mei a.s. plaats.

Als u hier klikt, kunt u het coalitieakkoord in PDF lezen.